Poslanci, záchranáři i policisté v Ústeckém kraji podpořili projekt Bezpečná komunikace

Poslanci, záchranáři i policisté v Ústeckém kraji podpořili projekt Bezpečná komunikace

V pondělí 4. března uspořádala Evropská asociace bezpečnosti silnic další diskuzní fórum v podobě kulatého stolu, tentokrát v Ústí nad Labem. Účastníci z řad poslanců, záchranářů, policistů i dopravních expertů podpořili projekt Bezpečná komunikace. Ten spočívá v analytickém vyhodnocování nebezpečných úseků na silnicích a návrhu umístění pasivních bezpečnostních prvků tak, aby na silnici odpouštěla chyby řidičů a nikdo na ní neumřel.

Po prezentaci policejních statistiky nehodovosti v Ústeckém kraji si slovo vzal ředitel Zdravotnické záchranné služby Ilja Deyl: „Ústecký kraj má složitou krajinu, která pokrývá prostor od Krušných hor až po Šenovský výběžek. V loňském roce jsme měli téměř 92 tisíc výjezdů. 47 % leteckých zásahů směřovalo k dopravním nehodám. Nehody se při těchto počtech nevyhýbají ani našim sanitám. Tvorbu ochranných prvků na silnicích proto podporujeme.“

Hosté následně vytipovali několik nebezpečných silničních úseků, především na silnicích I. a II. kategorie. „Silnice I/7 je extrémně dopravně vytížená nákladní dopravou. Banální ťukance končí smrtelnými nehodami z důvodu přejetí vozidla do protisměru a následného čelního střetu s kamionem. Obdobně jsou na tom i silnice II. tříd v okolí Mostu,“ připomenul nebezpečné úseky v místech budoucí výstavby dálnice D7 poslanec Jan Schiller.

Analytik EABS Janko Ostrolucký následně přestavil řešení nehodového místa na silnici II/263 mezi Českou Kamenicí a Chřibskou. Mírná zatáčka v lese s hospodářským sjezdem je místem s historií 27 nehod, včetně smrtelného zranění. Přitom její ošetření bezpečnostními prvky by životy ochránilo a cena za modernizaci by nepřesáhla 200 tisíc Kč. Podobných míst jsou na silnicích v Ústeckém kraji desítky.

Podle poslankyně Evy Fialové je zapotřebí podpořit vznik odborné skupiny na půdě Ministerstva dopravy se zaměřením na dopravní infrastrukturu a pasivní bezpečnostní prvky. Ta má fungovat v součinnosti s Podvýborem pro dopravu ve Sněmovně.


Příklad řešení nehodového místa u Chřibské (PDF)

Kulatého stolu se kromě zástupců Sněmovny zúčastnili zástupci Policie ČR, ZZS, ŘSD, SÚS a odborní dopravní experti z Ústeckého kraje

Zanechte vzkaz

Your email address will not be published.

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close