Silničáři versus řidiči: kdo může za nehody?

Tématem, o kterém se příliš nemluví a cílovou skupinou ohrožených účastníků provozu, jsou silničáři. Ne málo nehod je s účastí pracovníků údržby silnic.

Jaké jsou příčiny tohoto fenoménu? Důvody lze hledat na všech stranách. Určitě jde o nepozornosti řidičů na jedné, ale také o mnohdy o špatně značené a nedostatačně oddělené pracovní zóny silničářů.

Workzone protection v ČR moc neletí

Zatímco v zahraničí, zejména v severských zemích, se tématem tzv. “workzone protection”, tedy ochrany pracovního prostoru na silnicích, věnují daleko intenzivněji, u nás je téma poměnrně tabu. Realita na silnicích v tuzemsku je taková, že za pracujícími silničáři bývá často umístěn pouze vůz se světelnou signalizací, ale bez dalších prvků ochrany.

Přirom běžnou praxí by mělo být umístěný dočasných svodidel, převedení pruhů do protisměru, nebo vozy silničářů přímo v jejich zadní čáti vybavit prvky ochrany tzv. TMA, což jsou prodloužené nárazníky, které utlumují případný náraz zezadu a snižují deformativní a tragické události nehod se silničáři.

Zdroj: EABS, Deník.cz

Zanechte vzkaz

Your email address will not be published.

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close